december, 2021
Informacje o Szkoleniu
Szkolenie dedykowane głównie dla nauczycieli, odnoszące się do najnowszych wytycznych polityki oświatowej MEN.
Na szkoleniu nauczyciele poznają realia kształtowania pożądanych wartości i postaw w świecie dzieci i młodzieży. Uczestnicy nauczą się jak organizować proces kształcenia i wychowania w duchu pożądanych standardów edukacyjnych.
Cel Szkolenia
CEL OGÓLNY
– Poznanie złożoności systemu wartości i jego wpływu na życie społeczności szkolnej
– Kształtowanie umiejętność pracy z młodymi ludźmi w duchu formowania pozytywnych systemów zachowań
CELE SZCZEGÓŁOWE
Nauczyciele
- Poznają zasady funkcjonowania systemu wartości, kształtującego ludzkie działania
- Rozpoznają znaczenie i rolę właściwego budowania świata wartości w życiu szkolnym
- Potrafią radzić sobie z procesem wychowawczym, uwzględniającym kształtowanie norm i wartości
- Organizują proces dydaktyczno-wychowawczy swoich uczniów w oparciu o działania stymulujące aktywizację społeczną młodych ludzi
Rozpoznają i niwelują czynniki stygmatyzacji i wypływające z nich zagrożenia dla właściwych zachowań społecznych
Program Szkolenia
TREŚCI NAUCZANIA
Wartości w życiu człowieka
| • Personalistyczna koncepcja wychowania • Piramida Diltsa, jako wstęp do pracy nad wartościami • Triada: Wartości, Zasady, Działania |
Projektowanie działań dorosłych na rzecz rozwijania pożądanych wartości | • Duński przepis na kształtowanie u dzieci systemu wartości • Jak działać w sytuacji łamania norm ? • Kara i konsekwencja, różnice i sposoby oddziaływania |
Jak nauczyciel może pomóc dziecku w zmianie postaw i zachowań | • Jak rozpoznawać własne błędy postępowania ? • Jak naprawić wyrządzone zło ? • Jak w przyszłości radzić sobie w sytuacjach trudnych ? |
Role społeczne, szanse i zagrożenia w procesie kształtowania wartości | • Wpisywanie w role i jego konsekwencje • Mechanizm „nierozpoznania” jako powód zablokowania zmian zachowania • Jak wyzwolić dziecko z etykiet i przypisanych ról ? |
Wspieranie zaangażowania społecznego | • Idea wspólnoty i jej wpływ na aktywność społeczną dzieci • Działanie „po swojemu” i „Kultury szympansie” jako czynniki warunkujące aktywizację zachowań uczniów |
Time
16:00 - 18:15
Koszt Szkolenia
Koszt szkolenia: 109 zł
Czas: 3 godziny dydaktyczne
Szkolenie stacjonarne odbędzie się jeśli zbierze się grupa
Edukator
Doktor nauk humanistycznych posiadający siedmioletnie doświadczenie nauczycielskie, uzyskane jako nauczyciel historii na różnych etapach edukacyjnych. Od kilku lat zajmuję się rozwojem osobistym i coachingiem (certyfikowany coach International Coaching Community). Specjalizuje się w szkoleniach miękkich realizowanych dla branży oświatowej, obejmujących szczególnie zagadnienia zarządzania zmianą, zarządzania czasem, kierowania zespołem, technik komunikacji, systemów motywacyjnych, wystąpień publicznych, czy autoprezentacji. Współpracując z wieloma firmami szkoleniowymi, ośrodkami rozwoju edukacji, prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych dla nauczycieli i różnorodne szkolenia rad pedagogicznych, warsztaty dla nauczycieli, dzieci i rodziców.
Kontakt
Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli
Edu-Edukacja Akademia Rozwoju Kadr Oświatowych w Kwidzynie
Ul. Piłsudskiego 29, 82-500 Kwidzyn
tel. 880 544 057